Aerobik čini dobro našem mozgu

Četvrtak, 4. svibnja 2017.

aerobik_i_mozak.jpg

Sjećate li se popularnosti aerobika? Prema najnovijim istraživanjima trebali bi se aerobičkim vježbama vratiti, posebice kad zakoračimo u treću životnu dob, jer najmanje dvadeset minutno ubrzanje rada srca nekoliko puta tjedno štiti nas od gubitka umnih sposobnosti, što više, čak ih i poboljšava kod osoba kod kojih su one blago umanjene.

Istraživači na jednom američkom fakultetu medicine (Wake Forest School of Medicine, Winston-Salem) ispitivali su dvije grupe šezdesetogodišnjaka koji su do tada dane provodili uglavnom sjedeći. Jedna grupa je tijekom 6 mjeseci četiri puta tjedno imala vježbe rastezanja, a druga aktivnosti aerobika (na spravama za brzo hodanje, stacionarnim biciklima ili eleptičnim trenažerima). Mozak ispitanika snimljen je prije i poslije ovog ispitivanja pomoću uređaja s magnetskom rezonancijom. Rezultati izneseni na Godišnjem sastanku radiologa Sjeverne Amerike pokazali su veće pozitivne promjene kod starijih osoba koje su se bavile aerobikom. Posebice u boljem očuvanju volumena mozga, povećanju sive tvari i razgranatosti žila u mozgu, te u povećanju sinaptičke plastičnosti (u osnovi sposobnosti širenja i sužavanja procesa prijenosa informacija između neurona – živčanih stanica u mozgu).

Svjesni da će tek daljnja istraživanja dati više svjetla ovim uvidima, autori zaključuju da je aerobik dvostruko koristan, kako za naše tijelo tako i za naš mozak - jer se koristi od njega odražavaju i na naše kognitivne sposobnosti. Pomaže i u smanjenju tlaka, regulaciji šećera i općenito, usporavanju procesa starenja. A sve to, praktično, besplatno.



Oznake: Aerobik, Prevencija
Kategorija: Novosti

Vaša mišljenja i komentari

Napišite odgovor



(Vaša e-adresa neće biti javno prikazana.)