Preporučene mjere zaštite zdravlja za starije osobe kod visokih temperatura

Četvrtak, 4. lipnja 2015.

_thermometer.jpgPovjerenstvo za provedbu akcijskog plana za ublažavanje posljedica toplinskog vala Ministarstva zdravlja i Hrvatsko društvo za gerontologiju i gerijatriju Hrvatskoga liječničkog zbora, objavljuju preporučene mjere zaštite zdravlja za starije osobe pri izlaganju visokim temperaturama zraka, iznad 30° C, osobito za starije osobe oboljele od kardiovaskularnih i drugih kroničnih bolesti.

  1. prigodom izlaska iz svog prebivališta starija osoba nužno mora zaštititi glavu šeširom, maramom ili kapom
  2. nužno je dnevno uzimanje do dvije litre tekućine, bilo kao osam čaša negazirane vode bilo u obliku juhe, variva ili čaja, izbjegavati pržena, pohana, slatka, jako zasoljena i začinjena jela; uzimati puno sezonskog voća i povrća, pridržavajući se pri tome osnovnih pravila primjene prehrane u starijih osoba
  3. osim pridržavanja uputa o liječenju i kontrolnih uputa liječnika o uzimanju lijekova nužna je učestalija kontrola krvnog tlaka
  4. pojava glavobolje, mučnine, vrtoglavice i dehidracije, suhoće ustiju i kože znak su za uzbunu, osobito za osobe koje su bolesne i funkcionalno onesposobljene, te se bolesnik mora neodgodivo javiti svom izabranom doktoru obiteljske medicine ili najbližoj hitnoj pomoći
  5. članovi obitelji, prijatelji, susjedi, znanci i članovi udruga u skrbi za starije moraju u vrijeme vrućih ljetnih mjeseci učestalije kontaktirati stariju osobu, a u slučajevima njezine slabije funkcionalne sposobnosti čak i svakodnevno po nekoliko puta
  6. starija osoba mora uvijek uza se imati svoje osnovne podatke: ime i prezime, godinu rođenja, adresu stanovanja i broj telefona kontakt osobe kojoj se može obratiti u slučaju potrebe
  7. neophodno je održavati redovitu čistoću tijela starijeg čovjeka i njegova okoliša te se strogo pridržavati uputa za liječenje i kontrolirano uzimanje lijekova
  8. za starije osobe su važne i tjelesna i psihička aktivnost. Osobito je korisno podržavati naviku kretanja, i to isključivo u jutarnjim i večernjim satima, u prirodi (parkovi, šetnice uz more, jezera, rijeke, vrtovima, vinogradima, voćnjacima i sl.). Ukoliko je kretanje otežano, tada je nužno redovito višesatno provjetravanje prostorija u kojima starija osoba prebiva.


Oznake:
Kategorija: Savjet mjeseca

Vaša mišljenja i komentari

Napišite odgovor



(Vaša e-adresa neće biti javno prikazana.)