Pet savjeta njegovateljima za zdrav san

Subota, 15. ožujka 2014.

sleep-300x225.jpgKad dođe vrijeme skrbljenja o roditelju, supružniku ili nekoj drugoj voljenoj osobi, spavanje više nije samo radi ljepote. Ono je neophodno za održavanje zdravlja i snage njegovatelja. Neprekinuto okrepljujuće spavanje (7 do 9 sati) preporučuje većina stručnjaka.

Ali za mnoge njegovatelje oboljelih, spavanje je luksuz. Prema nalazima američke Nacionalne udruge njegovatelja (NAC) 87 posto njegovatelja pati od nesanice.

Patite li od nesanice ili premalog spavanja, izlažete se brojnim zdravstvenim opasnostima.

Nesanica je najčešće posljedica nemogućnosti opuštanja naših misli i tijela. Da biste bolje spavali, pokušajte primijeniti preporuke koje nam upućuje Dr. Lawrence J. Epstein, iz Odjela za medicinu spavanja na američkom sveučilištu Harvard:

1. Kreirajte odgovarajuće okruženje koje potiče san: tamnu, tihu, udobnu i opuštajuću sobu.

2. Ne koristite svoju spavaću sobu za ništa drugo osim za spavanje i bračne nježnosti. Iznesite iz nje televizor ili računalo.

3. Nemojte jesti i piti kofeinske napitke niti alkohol  najmanje dva do tri sata prije odlaska na spavanje. Izbjegavajte kofein i alkohol. Uživanje duhana također može omesti spavanje.

4. Ako se nemirno okrećete u krevetu i ne možete sklopiti oči, pokušajte popiti šalicu kamilice ili zelenog čaja, a u spavaću sobu stavite lavandu.

5. Planirajte odlazak na spavanje i buđenje uvijek u isto vrijeme, čak i neradnim danima. Naša tijela imaju svoj unutrašnji sat, cirkadijurne ritmove koji sinkroniziraju naša stanja budnosti i spavanja s biokemijskom reakcijama našeg tijela. Cirkadijurni ritmovi temelje se na ciklusima svjetla (dana) i tame (noći), koja ima najveći učinak na našu potrebu i sposobnost spavanja.

Njegovatelji moraju shvatiti da im njihov san može biti najbolji lijek.

Ugodan san.

Izvadak iz knjige Sherri Snelling: A Cast of Caregivers – Celebrity Stories to Help You Prepare to Care.

Izvor: http://blog.alz.org/five-tips-to-help-caregivers-get-their-zzzs/



Oznake: Spavanje, Zdravlje
Kategorija: Treba znati

Vaša mišljenja i komentari

Napišite odgovor



(Vaša e-adresa neće biti javno prikazana.)